رسته‌ها
خلاصه کتاب کیمیاگر
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
افسانه‌ای جادویی درباره دنبال کردن رویاها

معرفی کتاب کیمیاگر:
خلاصه کتاب «کیمیاگر» (The Alchemist) چکیده ای از اثر برجسته «پائولو کوئیلو» (Paulo Coelho)، نویسنده مشهور برزیلی است که در سال ۱۹۸۸ منتشر شد و سپس به بیش از ۸۰ زبان ترجمه گردید. این رمان کوتاه و عمیق، داستان سفر پرماجرای چوپان جوانی به نام سانتیاگو را روایت می‌کند که از اسپانیا به مصر سفر می‌کند تا به دنبال گنجی که در رویاهایش دیده، برود. کتاب با زبانی ساده اما پرمعنا، مفاهیم عمیق فلسفی و معنوی را در قالب یک داستان ماجراجویانه ارائه می‌دهد. کوئیلو از طریق سفر سانتیاگو، خوانندگان را با مفاهیمی چون «افسانه شخصی»، اهمیت گوش دادن به ندای قلب، و یافتن معنا در زندگی آشنا می‌کند. این کتاب با ترکیبی از عرفان، فلسفه و ماجراجویی، به اثری ماندگار در ادبیات جهان تبدیل شده است.

بخشی از رمان کیمیاگر:
«پسر به صحرای بی‌کران خیره شد و با خودش فکر کرد که شاید روزی همین صحرا پر از درخت‌های خرما شود. او می‌دانست که خرماها در چاه‌ها پنهان شده‌اند و فقط منتظر کسی هستند که آنها را کشف کند. همانطور که گنج او در جایی از دنیا منتظرش بود تا پیدایش کند.
ملک صدق به او گفته بود: «برای یافتن گنج باید به نشانه‌ها توجه کنی. خدا راه را برای هر کس نشانه‌گذاری کرده است.» پسر به یاد آورد که پیرمرد نیز گفته بود: «خدا آرزوی قلبی هر انسان را می‌داند، زیرا هدف زندگی هر کس در این جهان، تحقق بخشیدن به آرزوی قلبی‌اش است. این تنها وظیفه‌ای است که ما داریم.»
پسر با خود اندیشید: «چرا این موضوع این قدر مهم است؟» زیرا آنچه همیشه می‌خواسته، همین سفر بود. سفر به سرزمین‌های ناشناخته، ملاقات با مردمان جدید و در نهایت یافتن آنچه می‌خواست. حتی اگر هرگز به اهرام نرسد، حداقل فهمیده بود که چطور یک بلور فروش شود، و این در مصر کار نادری نبود. حالا که فکرش را می‌کرد، می‌توانست حتی ثروتمندتر از بازرگان ثروتمندی شود که ملاقات کرده بود. قلبش پر از شادی بود.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
19
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Ketabnak
Ketabnak
1403/05/28

کتاب‌های مرتبط

مرغ سیاه هم تخم سفید می کند
مرغ سیاه هم تخم سفید می کند
4.1 امتیاز
از 7 رای
ثروت و قانون جذب
ثروت و قانون جذب
3.8 امتیاز
از 5 رای
زمانی برای موفقیت
زمانی برای موفقیت
4 امتیاز
از 2 رای
جورچین
جورچین
4.3 امتیاز
از 3 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خلاصه کتاب کیمیاگر

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
خلاصه کتاب کیمیاگر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک